En liten godbit

 
De första dagarna på 2014 har gått mycket fort kan jag lova. Jag jobbade både 2:a och 3:e januari, vilket betyder att jag inte direkt hade "långledigt" som många andra. Men kände inte att jag hade lust att ta ut ledigt de dagarna när jag inte behövde. Däremot funderar jag på att eventuellt börja ta ut pappaledigt en dag i veckan, t.ex. fredagarna.. bara för att få mer tid med familjen.

I dagsläget så är ju eftermiddagsveckorna lite sådär, vilket ni säkert förstår. De veckorna åker jag till jobbet vid 14-tiden och är hemma igen runt midnatt. Här hemma får man sova hur länge man vill om man inte går i skolan, vilket innebär att de små vaknar allt mellan 8-10. Så det är inte många timmar jag får med barnen på dagarna just de veckorna. En extra ledig dag i veckan skulle ju göra väldigt mycket - och jag har ju faktiskt pappadagar för tre barn att ta ut ;) Dvs 60*3 dagar! (alla andra dagar överlåter jag till mamman i huset). 180 dagar räcker ganska länge :)

Tål att tänkas på. 1 dag i veckan ett bra tag framöver, eller lite mer sammanhängande ledighet? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0