Medans jag väntar...

crafting boots

som rubriken säger...

När man inriktar sej mycket på PvP som jag gör just nu så är det inte så lätt att få ekonomin att gå ihop. Då blir det att passa på under den tiden man står i kö till alla dess BG:s att samla material och tillverka saker. Jag har hittat nåt som ger bra "klirr" i kassan :D

Ett par skor. Vissa grejer får man ju köpa. Men det är inget man går minus på faktiskt. Efter många uträkningar så har jag fått till det så pass att skorna alltid är billigast på Auktionshuset (Auktionshuset är ett ställe där man kan köpa och sälja allt möjligt mellan spelarna)
Detta säger vissa inte direkt mycket. Men jag får mer än dubbelt så mycket betalt mot vad jag får köpa materialet för. I snitt kostar materialet mej ca 2000 guld och jag säljer skorna för ungefär 4500 - 5000 guld. Får mer eller mindre ihop till 1 par skor på en kväll med PvP.

För detta krävs det att man har två yrken.

*Mining = Typ gruvarbetare. Man letar efter mineraler som man smälter ner och gör om till en metall. Samt att man får massa annat när man letar olika mineraler. Man kan hitta olika typer av ädelstenar också. Och den kan slipas till en typ av ädelsten som ger din karaktär mer krafter av olika typer beroende på hur den slipas.

*Smed = Behöver jag nog inte göra en jätteförklaring på. Som smed kan man lära sej att skapa olika typer av rustningar och vapen. Som t.ex dessa skor jag berättar om :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0