Efter 36 år liksom...

Nu för första gången på 36 år så är "mesta mästarna" ute ur elitserien.
Känns lite konstigt faktiskt. Att Djurgården kommer spela i Allsvenskan nästa säsong.
Vet inte hur jag skulle reagera som supporter på om HV skulle hamna där.
Men nu kan dom inte göra mycket mer. Tror nog det där ordet "måste" blev lite för mycket press.
Men samtidigt så är det ju ganska logiskt att det går sämre för ett elitserielag i kvalserien.
Först har man "åkt ur" högsta serien vi har. Man är sämst typ. Därför är man där nere.
Så kommer det till dom andra lagen. Som är "bäst" i allsvenskan. Deras självförtroende är ju ganska mycket bättre än dom lagen som var sämst i sin serie.
Men, men...Det är bara att beklaga.
Men jag får stå för min ord. Det ända som kunde rädda kvartsfinalförlusten för HV. Var att DIF åker ur Elitserien.
Men faktiskt känner jag inte så just nu :(
Mycket att man sa så tror jag. Var nog det att man var ganska säker på att DIF skulle klara sej kvar faktiskt.
Men lite skadeglädje har man nog. För det är ju den enda sanna glädjen :P
Och jag skrattade till ganska högt och hånfullt nu när jag läste det.
Lite blandade känslor är det nog. För tänker mej om hur jag hade reagerat på om det var HV som satt i den sittsen. Typiskt att man ska vara så blödig :P
Men vill i alla fall tacka DIF för ett antal fina år och en sjukt bra finalserie 2010 mot HV71.
Lycka till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0