HV71 - Timrå IK 28/10-10



15 omgången blev det Timrå. Ja som vi vet så blev det förlust igen mot detta mardröms lag.
Blev ingen halva potten denna gång. Så denna förlusten vill man helst lägga bakom sej :P
Tyckte matchen inte var helt rättvis. 10 - 4 i skott och Timrå ledde med 0-2 :S
HV som inledde så pass bra som dom gjorde. Dom 2 första minuterna så körde HV mer eller mindre över Timrå. Och det kändes som att nu är revanschen ett faktum :)
Men Timrå som inte hängde med alls drog på sej en utvisning. YES!!! Nu blir det 1-0. Voutilainen gör det tänkte jag..
Men vad händer!?!?!?! Timrå kontrar i numerärt underläge och sätter den!!! WTF!!! tänkte jag. Det var ju inte riktigt det här jag hade planerat!!!
0-2 till Timrå i första perioden. Jag och Dennis fattar inget^^ 10-4 i skott och 0-2 till Timrå???

Men i andra perioden trodde man faktiskt att nu kommer vändningen.
Okej att Timrå utökar till 0-3...
Puistola får till ett riktigt skönt slagskott...1-3!!!
Och en stund senare så får Jesper Fasth göra sitt första Elitseriemål någonsin. Blev skitglad för hans skull. För han kommer bli riktigt bra. Grymt skön lirare. En riktig kämpe. 110% varje match. En fröjd att se på planen.
2-3. Bara ett mål efter nu. Riktigt skön reducering.

Men FFS! I tredje får dom in ett skitmål som bli slutresultatet. Ännu en förlust mot Timrå...2-4...

Men tyckte matchen var bra ändå. HV är på väg tillbaka igen. Men ibland faller inte puckarna in bara. Så är det. Tyckte det var orättvist om man kikar på resten av siffrona. Men om man tänker efter så var matchbilden på det viset. Dom som sköt minst i varje period gjorde mest mål.

Första perioden:
Skott: 10 - 4 och Timrå gör 2 mål (0-2)
Andra perioden:
Skott: 8 - 13 och HV gör 2 mål, Timrå 1 (2-3)
Tredje perioden:
Skott: 13 - 5 och Timrå gör 1 mål (2-4)

Lite bilder från matchen:

Tekning
Bremberg, Rahimi och Piros som tekar


#23 "Linkan" Bremberg. Har inte fått en drömstart som han förtjänar. Men han gör sitt jobb tycker jag iaf :P Blir lika glad varje gång han gör mål. Tyvärr bara 1 hittils i år. Men det kommer. Jag lovar...

Lagkaptenen i egen hög person. En given ledare.
#76 Davidsson. En given lagkapten. vad är det nu? 15:e säsongen tror jag det är i HV-tröjan :P


#10 Thörnberg. Tagit efter sin far Owe som var med och tog HV till Elitserien...


#18 Jesper Fasth som äntligen gjort sitt första elitseriemål nånsin. Grattis grabben!!! Skitkul verkligen. Hoppas du fortsätter att klä dej i samma tröja nästa säsong ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0