Måndag igen då...Sjuk...

Efter en händelserik helg så är man tillbaka på Volvo igen :)

Men helgen då...Hade både upp och nedgångar...

Fredagen börjar med snö. Och vi lämnade Skövde med ett stort släp som vi hyrde för att hämta dom sista sakerna hos Janne (Gummans Lillebror). På vägen ner till Unnaryd så börjar det toksnöa. Väl när vi är framme så blir det en nervös sista backe vi ska upp för. Men vi tog oss upp sakta men säkert :P

Svärfar fick ta släpet från Unnaryd till Jönköping. Kändes säkrare...

Vi är framme i Jönköping strax efter elva på kvällen. Parkerar bilen. Hinner inte mer än att slappa i 2 timmar innan svärmor skriker från deras kök att vi ska komma. Då ser hon en jävel ligga och skruva på våran bil^^
På med skor och vi (Jag, Annika och Janne). Far ut i trappen och ner i hissen. Jag står bredd på att fara ut som en iller genom och ut på parkeringen för att honom på bar gärning. Så blir det. Tror det tbara tar ett tiotal sekunder ut dit. Där ligger han. *GRRRR*

Får tag i honom, och drar fram "aset"

"Va fan håller du på med?" frågar jag
"Jag skruvar" får jag till svar
"Jaha din sopskalle!!! Det är min bil du skruvar på" Skriker jag åt honom.

Snubben reser sej upp och jag tar tag i honom. Tanken är att jag faktiskt tänkte ge honom en rejäl "uppercut".
Men nåt i mej tvekar. För slår man ett slag så vet jag att det inte bara blir ett slag. När den gränsen är passerad så släpper allt. Och händer det honom nåt illa så får ju förmodligen jag stå mitt kast. Så jag släpper honom och Janne putter till honom så han nästan ramlar. Han sliter upp en skiftnyckel av storlek 14 eller 15 mm. Och börjar jaga Janne med den. Jag går sakte mot honom. Nu syns det att han är ganska medveten om att han är i underläge. Så han tar sej där ifrån.
Svärmor har ringt polisen som kommer ganska snabbt. Jag ger dom hans mössa han tappat.
Och dom undersöker bilen för att se om han kanske planterat något. För dom kan tydligen göra sånt. Dom lägger saker som någon annan plockar upp.
vi hittar inget iaf...
Men kan bara säga att Janne kan man lita på. Har tackat honom ett antal ggr nu för att han fanns där hela tiden. Vi skötte det så jävla snyggt ihop utan att ens säga ett ord till varandra. Vi höll bara ögonkontakt med. Han är grym. Hade inte vågat göra nåt om inte han hade varit med. Tack Janne!!!

Vi flyttar bilarna till ett parkeringshus på Råslätt som man måste ha nyckel till för att komma in i. Så vi kunde tills sist lägga oss utan oro.

Men tydligen hade inte snubbet gett upp. På morgonen när svärföräödrarna tar sin morgontur med hundarna ser dom en van. Som något gjort inbrott i. När jag och svärfar hämtar våra bilar så tar vi svängen förbi för att titta till bilen. Och till min förvåning så ligger snubbens väska utanför bilen. Han har tjuvkopplat bilen och kört den dit. Och jag vet inte vad han försökt med. För han hade gjort mer skada på bilen än vad han hade skruvat loss^^

Vi ringer polisen än en gång för att berätta om allt. Och vi pratar med dom på plats och jag vet inte vad han hade för problem. Var han ute efter att sälja saker från bilen så vart han ju rätt puckad. För han fick nog inte loss något som var helt från den i alla fall. Eller så blev han avbruten. För väskan var tom och söndersliten.
Men polisen tog med sej den. För att undersöka.
Kändes rätt skönt att han misslyckats nåt helt otroligt på sin lilla kvällsturné.

Lördag. Hände ingte så mycket. Vi hade en trevlig dag ihop med pojkarna och gummans familj. Var nere på torget och sen for jag och svärfar på Hockey. Och även det blev ju en lyckad match :P
Resan hem gick bra med ett fullastat släp. Och det var det sista att flytta så nu är allt det klart oxå :D

Söndagen var lugn. Vi var bara hemma. Jag åkte in för att hämta mamma i Skövde efter en utekväll. Sen var vi hemma hela kvällen och tog det lugnt.

Och idag Måndag blev det jobba och jag märkte vid 10 - 11 tiden att febern började komma krypandes. Men jag fick i mej en Alvedon och klarade resten av dagen. Nu sitter jag lugnt och stilla här hemma fullt påklädd för att inte frysa. Snart dags för en Alvedon till för att dämpa febern lite till.

Simon har åkt hem till mamma och jag saknar honom redan. Vill ju ha mina pojkar hos mej mest hela tiden. Känns lite tomt utan honom. Inget bus och stimmande...

Nu lagar gumman lite mat. Ska se om jag orkar nåt sen. Måste ju smaka i alla fall. Älskar hennes mat.
Kvinnans kärlek till mannan går genom magen som det så fint sägs :P
Och hennes kärlek måste vara enorm Med all den goda maten hon lagar. Älskar dej!!!


Kommentarer
Annika - familjebloggen med blandade tävlingar

Men det är väl inte nåt speciellt med köttfärsbiffar å potatis lilla gubben :P Kan ju bättre än så, bara jag orkar å vill haha :P Puss

2010-11-22 @ 18:38:47
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0