GameX mässan 5/11-10

I Fredags var vi på GameXmässan i Kista. Och ja hur ska man sammandra det tro? Nåt bland dom häftigaste mässorna jag varit på.
Har varit på Dreamhack, Bilmässor, Båtmässor osv. Men inget har varit i närheten av så häftigt som denna faktiskt.
Kommer nog försöka komma dit nästa år igen om familjen vill :P

Valde ut lite bilder från mässan. 17 st för att vara exakt :D


Inte så märkvärdigt kanske. Men ändå ett minne :P


Vi hann inte mer än in innan killarna hittade nåt intressant :D


Och jag hittade mitt intresse ganska tidigt. Dom var precis där vi kom in i mässahallen :P


Killarna fick träffa Kalle Kunskap och Leo Lejon. Simon vart en liten fegis. Så pappa fick följa med. Men kramar har aldrig skadat någon.


När killarna såg Nintendos egna monter vart dom riktigt snabba in. oooh...Nintendo...Dom va ju inte direkt kontaktbara under den stunden :D


Och gissa vem som stog där inne xD Om inte Mario...Klart man vill ha en bild och kram av TV-spelens störrsta hjälte :P


Man blir lite trött av allt. Dessa kuddar var nåt helt underbara. VILL HA ! ! ! Otur så ingick inte dom i alla gratisgrejer man kunde få :(


Hmmm...Satans så roligt spel. Enkelt...Det var en spelprogrammerings skola som ställde ut. Och ett spel behöver inte vara snyggt för att vara kul. Men det krävdes en del koncentration. Och det gick ju så där. Men satan så kul var det iaf. Provade ett antal ggr.


Här fastnad ju jag. Satan vad grejer det fanns. Hade man haft pengar så hade det shoppats loss jädrar här :P
Men en T-shirt fick räcka. Fanns en WoW-staty för 3.900 spänn. Satans så snygg. Och massa andra grejer. Gick nog hit ett antal ggr. Och man hittade alltid nåt nytt att titta på :P


Vet inte om jag var så väldigt övertygad om denna Avatarkaraktär. Måste vara från nån annan planet^
Fick en lite rättelse om vad denna varelse kan vara :P
En Draenei Female från World of Warcraft. Tackar min goda vän Mattias för det ;)


Stannade till lite i FragFXmontern så att Gumman kunde ta lite kort på omgivningen från lite högre höjder.
Och Rasmus lyckades charma tills sej sin första massepryl av en tjej där :P Ett nyckelband...he he


Så här såg det ut där upp ifrån. Mäktigt...


Vi hadde en dejt med en helt urmysig familj. Familjen Vargöga. Störtsköna ungar...Och 2 helt fantastiskt jordnära föräldrar. Tack för dejten ;)


Lille Vincent Vargöga saknade sin traktorer och grävmaskiner. Och frågade hela tiden om det typ fanns några här. Jag visste inte, sa jag. Men precis efter vi skiljts åt med Familjen Vargöga så hittade vi givetvis ett spel. Farm Simulator. Synd att denn lille grabben inte fick se :/


Och strax innan vi skulle ge av från mässan råkade jag givetvis hamna hos Blizzard igen :P Och hade en 45 minuter lång diskussion med en anställd. Han tyckte det nog var rätt okej att prata med en vuxen WoW-spelare. Han hade en lvl 80 Shaman. Och tyckte det var rätt häftigt att jag spelat så pass länge. Så berättade jag lite om på vilken server jag spelat på. Burning Legion och flyttade över till Magetheridon. Och till och med dessa killar visste om vilken typ av server det var :D Det var en utav dom bästa servarna i spelet på den tiden jag spelade där. Inte så att den blev sämre bara för jag flyttade där ifrån men :P
En trevlig konversation iaf. Skittrevliga killar.
Min engelska var lite ringrostig. Men det gick. En utav dom var ju svensk...


Familjebilen? Nja...Men lite ball...


Vi åkte dit i EA:s monter :( Vet inte om det var för fortkörning. Var ju ganska frivilligt :P

Kort sammanfattning:
Skitrolig dag...
Att få göra detta med familjen var nåt enormt.
Alla hade det jättebra och tyckte om det. Även Rasmus...Hans huvud for fram och tillbaka. Det roligaste var nog när vi stog vid Blizzard och Rasmus började  typ prata när han såg WoW :P Hand kände väl igen sej. Brukar ju vara ganska kul i pappas knä, när han spelar...
Fick även träffa trevliga människor och prata med massor av trevligt folk. Killar som gick på nån spelutvecklarskola i Falun. Många lärorika pratstunder fick man. Och tiden sprang mer eller mindre ifrån oss helt. Kändes inte som man var där i 5 timmar. Kändes som 2 timmar typ.


Kommentarer
Petra

Tack själva - och hoppas vi ses snart igen... Tomteland eller Furuvik maybe...??? Gästhus finnes!



Men vad kul med bloggerbjudandet... jaaaa - det behövs fler killar som bloggar!!! Go for it!



Kram

2010-11-07 @ 17:23:36
URL: http://bloggen.willvin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0