Äntligen Fredag ! ! !

Denna vecka blev äntligen helg igen :P
Varit en vecka med ett helt annan typ av slit. Står nu och jobbar som montör...
Det var MÅNGA år sen jag gjorde det. Men gubben här kan fortfarande ;)
Vet inte om jag börjar bli sjuk. För min kropp ville absolut inte lyda mej. Jag ville jobba på hårdare men inte min kropp :(

Fick en kommentar av min chef idag som gjorde att saker och ting nog kommer att bli bra igen.

"Måste bara ge dej lite feedback över den sista tiden. Du har tagit det på ett proffessionelt sätt. Med stor yrkesstolthet."

Exakt var detta som kom från honom. Efter allt som hänt den sista tiden. Så kändes det riktigt bra faktiskt.
Men jag sa det att älskar mitt jobb. Och är inte den presonen som kommer till jobbet och tycker att allt suger.
Det är inget fel på att vara montör. Inte där jag jobbar. Det är inte bara att ställa sej och tro man klarar av det. En hel del omväxling. Inte bara att montera samma saker dag ut och dag in...
Den ena motortypen är inte lik den andra.
Och jag är en arbetare. Och jag kommer aldrig få ett chefs eller arbetsledarjobb. Hade jag varit den typen av person hade jag inte stått på golvet.

Säger det till alla. Skäms inte över era jobb. Kvittar vad det är. Var stolt över det ni gör. Finns inga skitjobb. Bara skitiga jobb ;)

Nu har jag i alla fall legat på soffan och sett en riktigt bra film. Flickvänner från förr.
Romatisk komedi. JAG kollar på en sån typ av film och tycker den är bra. Börjar nog bli gammal och blödig :P
Jag ska ju vara den där macho killen som ingen kan rubba :P
Nä då...
Det kommer nog med åldern. Hade det kanske varit för 7 - 10 år sen hade jag nog bara skrattat åt filmen pch sett om jag kune hittat nån sci - fi action eller nåt :D
Mycket kom nog när Simon kom till världen...
Ännu mer sen Lille Rasmus föddes oxå.
Nu för tiden har jag slutat med att dricka. Eller då ut och partaja. Det ger mej inget längre. Vill inte förstöra en hel dag för min familj bara för att gå ut och ha skoj en kväll.

Nu har jag suttit och lyssnat på 3 Doors Down och Staind en stund med lite WoW. Rätt skönt faktiskt. Helt underbar musik. Önskar jag kunde sjunga på det viset ibland. Låter förbannat skönt. 
Linus har suttit vid Gummans dator och tokspelat Kalle Kunskap. Men tror nog att han är ganska sugen på WoW faktiskt :P
Han har sneglat ett antal ggr på min skärm xD
Även på mej när jag får mina geekfnatt och skrattar när jag slår ner nån annan i spelet :D
Fast det har inte varit i nyfikenhet skulle jag tro. Mer med en undrande blick^^ Vad är du för dåre...

Ska nog göra mej en macka med lite röra och rostbiff på nu. Har en iskall Julmust i frysen nu tror jag :P Hade ju glömt bort den^^

Imorgon blir det sjkutsa mamma till Skövde. Hon ska iväg på aktiefest i Göteborg. Har ju jobbat på Volvo i 25 år nu tanten.
Sen blir det väl fara iväg till Jönköping. Hälsa på svärföräldrarna och hämta ett flyttlass åt Janne (Annikas bror).

Men, men...Ska sätta mej framför dumburken med Gumman...

Hej så long

Eller tror inte det. Nån typ av dokusåpa- Ung och Bortskämd eller vad det heter. Slinker nog tillbaka in i den virtuella världen som Rasili i WoW :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0