Onsdag!!!

Så där ja...

Nu kom Linus innanför dörren. Blir lite trött på viss mat dom får i skolan faktiskt. Soppa liksom. Finns väl inte tillräckligt med energi för en lite grabb i det. Och mättar väl inte så jättemycket heller enligt mitt tycke :P

Vaknade idag ihop med Jonathan. Och hade märkt på vågen att jag tagit mej neråt ca. 500 gram till. Så nu ligger man på - 12 kg allt som allt :) Frugan finns det ingen chans att hänga på. Hon är grymast.

Funderar lite på om man ska börja med ett pass på X-trainern dagligen för att hjälpa till lite extra. Gjorde ju det en vecka och märkte att min kondition bättrades ganska fort.



Att min kondition var så dålig fanns det inte en tanke på. Detta korter lider jag verkligen efter 5 - 7 minuter.

Kör lite med Noka nu för att få lite fart på motivationen och vikten. Och det Märks faktiskt en del nu, som gör det roligare. Men är man en person som verkligen ÄLSKAR mat. Ja inte godis och sånt. Utan jag ÄLSKAR verkligen mat.
Min värsta tid är inkommande nu. Sommaren, grilla osv. Jag skulle kunna äta grillat morgon, lunch, middag och kväll.

Men får bita ihop...

Vill verkligen ner till ganska så normal vikt. Man mår ju så mycket bättre av det om inte annat. Man orkar en hel del mer. Och eftersom vi i sommar har lovat varandra jag och frugan att vi ska fixa så mycket som möjligt med huset för att fixa till det någorlunda. Så lär det behövas gå ner lite mer i vikt för att orka heldagar :)

Har ju fått en hel del hjälp genom tiderna utav en god vän. Som är hur duktig som helst med allt som har med kost och träning att göra. När jag gått ner ca. 17 kilo till så blir det träning med vikter etc. Då går det in slörpa i sej Noka direkt. Då behövs en riktig mat...

Man behöver ju inte köpa den krämisgaste potatissalladen eller den flötigaste såsen. Annkia har ett förträffligt gott recept på en varm potatissallad som hon gjorde ett par ggr när vi träffades :P Var pinsamt gott. Kunde ju inte sluta äta den :P Hon har gjort den efter också ;)
Det är mycket som min äkta hälft kan dorna till i köket som gör det pinsamt när man får matgäster eller det är dags för mat ibland :P Sist fixade hon Tacopaj ihop med tacos. Ja...hade "plocktacos" också :P Var typ 2 rätter på bordet. Bara att välja å vraka :D

Vi hade finbesök från Mölltorp. Jenny å Björn var här samt Janne. Å jädrans vad mat det var :P Fick knappt plats på vårat matbord för 8 personer :P

Shit...Nu blev jag ju hungrig här :(

Aja...Får bli en shake med lite Noka innan jobbet. Det är ju dags för det än en gång. Kramas lite med barnen innan jobbet. Tror jag fick 10 pussar å kramar av Rasmus innan jag åkte igår :P

Volvo here i come!!! Passa er...Truckisen är snart på gång för att göra området osäkert igen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0