Ja...Lite spelnörd är jag allt

Men som frugan skriver i sitt inlägg så behöver det inte vara något ont i det. Jag ser mej själv som en fungerande pappa i alla fall.

Min barn lider inte på något sätt. Jag finns där för dom. Och jag har gjort klart med dom personerna jag alltid spelar med att jag har 5 barn. Och kan behöva lämna några minuter ibland. Jag hjälper mer eller mindre alltid till med barnen innan jag sätter mej för att raida.

T.ex idag har jag hunnit leka med barnen, sovit en stund med Jonathan :) Byggt med Rasmus Brio tågbana. Vi har legat här på golvet och småbusat lite.

jag säger inte nej till att dom 2 äldre pojkarna spelar heller. Det får ju inte bli till en överdrift bara.

Själv lägger jag ner den mesta speltid på World of Warcraft...

Låter dock inte Linus å Simon sitta alldeles för mycket med det...Dom har testat några ggr bara. Är lite avancerat för tillfället för killarna...



Men det finns barnvänliga och ganska roliga, enkla onlinespel. Hittade ett gratis, webbaserat spel. Finns nåt liknande på spelkonsoler oxå. Super Hero Squad Online...Linus har testat det lite. Och han var väldigt nöjd över det. Han sitter oftast vid Y8 dock och spelar Flash/Java baserade spel.



Har testat lite Starwars: The Old Rebublic (SWTOR) under en tid. Skitroligt. Men tror min dator är lite för klen för det spelet. Så det var inte alls lika roligt som det kunde varit om datorn pallat med. Mycket hackande och fastnande i spelet.



Håller mej till World of Warcraft (WoW) :P

Har mina karaktärer där. Alltid svårt att börja på något nytt, då man har noll med saker och karaktärer. Inget att dra sej tillbaka till om man tycker vissa saker inte är så kul.

Har ju som sagt var ca. 10 st maxlevlade karaktärer plus några på väg upp som man hoppar mellan :)
Att fixa ny rustning och utveckla en ny karaktär är bland det roligaste jag vet förutom raidandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0