Dags att tjäna lite pengar...

Nu är det slut på papparollen och dags att byta om till Truckföraren :)

Dags att åka till jobbet...

Fick nytt jobb vid årsskiftet. Hittade verkligen ett jobb jag trivs nåt enormt med. Köra truck!

Min gamla avdelning som montör lades ner. Så vi fick chansen att söka nytt jobb inom Volvo. Annars hade vi blivit tilldelat ett nytt. Så jag tog chansen att få testa något som inte har något knappt att göra med vad jag gjort i 17 år innan på volvo. Har ju kört truck förut. Fast inte på samma sätt som innan. Innan gjorde man det som en extra grej. Det ingick lite i mitt vanliga monteringsjobb. Nu är jag anställd som truckförare. Och det är mycket bättre än vad jag förväntat mej. Var lite orolig för hur jag skulle klara av en motviktstruck. Har mest bara kört skjutstativstruck innan. Men det har gått över all förväntan. För jag har alltid varit väldigt imponerad av dessa duktiga förare. Vilket flyt dom har. Dom kör fram lasten och släpper den perfekt och samtidigt så är dom på väg bakåt. Svårt att förklara...

Men ett riktigt sjukt kul jobb och jag stormtrivs...Och jag börjar själv få det flytet emellanåt :P



Enda nackdelen med detta jobb är ju 2 skiftet...Är inte riktigt nöjd med eftermiddagen. Men samtidigt så har det blivit rätt bra ändå. Lägger ännu mer tid på dom små innan jobbet. Bara dom stora som blir lite lidandes. Dom är ju i skolan fram till 13:10. För man får inte många timmar med dom små när man jobbar förmiddag. Slutar 15:06. Är väl hemma runt kl:15:40. Och många ggr så lägger sej ju Rasmus å jonathan mellan kl:19:00 - 20:00.
När jag jobbar eftermiddag går dom ju upp med mej kl:07:00 ungefär så har vi massa tid tillsammans. Så riktigt så illa är det ju inte nu när jag tänker efter :) får ju runt 7 timmar tillsammans om man tänker på när jag jobbar förmiddag. Då vi egentligen bara får ca. 3,5 - 4,5 timmar tillsammans :(

Fasiken...Det har jag inte tänkt så mycket på alls faktiskt...Aja...Kanske skulle börja jobba ständig eftermiddag...HE HE...Nja. Tror inte det. Dom stora killarna betyder ju lika mycket dom. Sitta med dom på kvällarna med läxor å sånt blir det ju inte då bla :(

Hepp nu kom frugan innanför dörren här. Dags att fara...

He det gott...Hej så long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0